Plantronics Voyager 8200 serien tar bort bruset och skapar en mer harmonisk arbetsmiljö

Det banbrytande hörlursföretaget Plantronics lanserar idag den nya serien Voyager 8200. Med denna fortsätter ljudpionjären att utmana standarden för bärbar teknologi. Hörlurarna har en uppdaterad design, brusreducering för samtliga samtalsdeltagare och en bomfri mikrofon. Med den nya Voyager 8200 serien vill Plantronics tillhandahålla lösningar för den moderna arbetsmiljön.

Tuesday, August 29, 2017 9:09 am PDT

Stockholm

- När arbetsplatsen blir alltmer mobil är det viktigt att företagets olika enheter kan samarbeta trots distans.  Voyager 8200 UC är vårt hittills mest ambitiösa tillskott i Voyager-familjen. Fokus har legat på att mobil personal ska kunna hålla en hög koncentrationsnivå samtidigt som de erbjuds högsta komfort och stil, säger Gavin Sear, Global Product Marketing Manager på Plantronics. Voyager 8200 UC är designad för människor som samarbetar, varsomhelst och närsomhelst.

Om Voyager 8200 serien:

• Fyra strålformade mikrofoner som bättre lokaliserar och förstärker röster.
  • Ytterligare två mikrofoner som detekterar och blockerar omgivningsbuller vilket kombinerar kristallklar samtalskvalitet med en bomfri formfaktor.
  • Förbättrat notifikationssystem läser upp namnen på de som ringer, meddelar ljudlöst läge och anslutningsstatus samt övervakar återstående samtalstid.
  • Trådlös batterilivslängd som ger upp till 24 timmars aktiv lyssningstid, ingår gör även en 3,5 mm ljudkabel som underlättar användning vid flygning.
  • Microsoft Skype for Business-certifierad; Kompatibel med Cisco Jabber och andra softphones.
  • Bluetooth-teknik som kan koppla Voyager 8200 UC till Windows- och Mac-datorer samt många IP-telefoner via Plantronics BT600 USB-ljudprocessor, såväl som direkt till både iOS och Android-telefoner och surfplattor
    • Upp till 30 meter trådlös räckvidd med kompatibla (Class 1 Bluetooth®) enheter.
  • Smart sensorteknik som upptäcker om hörlurarna används. Pausar automatiskt streaming av media när det tas av och fortsätter spela när hörlurarna sätts på igen.

Voyager 8200-serien har den första helt justerbara stereohögtalaren som levererar bästa ljudkvalitet oavsett om du tar ett samtal mitt i ett öppet kontorslandskap, lyssnar på musik eller arbetar i en folkrik miljö. Tillsammans med Plantronics Manager Pro kan hörlurarna justeras och anpassas utefter verksamhetens egna behov.

Prissättning och tillgänglighet

Voyager 8200 UC kommer att vara tillgänglig i USA i slutet av juli 2017 och i resten av världen i början av september. Priset för Voyager 8200 serien är 3 495 kr. För mer information, besök plantronics.com.

För mer information och prover kontakta:

Mikael Cato, Nordic Head of Channels, mikael.cato@plantronics.com 0733-15 70 80

Jakob Ahlberg, Retail Partner Account Manager, Nordics jakob.ahlberg@plantronics.com 0736-56 20 92

Anna Nilsson, Marketing Executive Sweden anna.Nilsson@plantronics.com 0736-86 95 33
Pehr Börjesson, Företagsförsäljning, pehr.borjesson@plantronics.com 0705-95 91 90

Isabel Drewert, StrandbergHaage isabel.drewert@strandberghaage.se 0707-21 20 01

Om Plantronics

Plantronics är en av världens ledande tillverkare av kommunikationstillbehör för både den professionella och den privata marknaden. Med 50 års erfarenhet av in novation och konsumentengagemang ger Plantronics produkter alltid en ljudupplevelse med hög kvalitet. Plantronics produktportfölj sträcker sig från Unified Communications-lösningar till stilrena Bluetooth-hörlurar som används världen över. Plantronics är den främsta leverantören av bland annat hörlurar till flygkontrolltorn och callcenters. För mer information, www.plantronics.com